KRK Amsterdam opnieuw meest verkopende makelaarsfiliaal: “Vertrouwen is de basis”
Geschreven door Branko ter Haak op 25 januari 2023In 2021 werd het Amsterdamse KRK-kantoor uitgeroepen tot het meest verkopende makelaarsfiliaal in de hoofdstad. Na nóg een jaar hard en toegewijd werken hebben we deze positie wederom behaald: ook in 2022 deed dit KRK-filiaal de meeste verkopen in Amsterdam! In dit artikel vertelt Branko ter Haak, teamleider Wonen en makelaar-taxateur, over succesfactoren, doelen en het belang van a-tot-z-begeleiding van klanten. Samengevat: “Vertrouwen is voor ons de basis van álles.”
Goede begeleiding: van binnenkomst tot sleuteloverdracht
“Als bedrijf zijn wij in het afgelopen jaar actief bezig geweest met het uitbreiden van onze portefeuille,” zegt Branko. “Wij verkopen voor woningcorporaties en diverse andere grote partijen, waaronder meerdere grotere particuliere beleggers. Daarnaast zijn we qua verkopen doorgegroeid in het particuliere segment: meer mensen vroegen ons om begeleiding bij het verkopen van hun woning.”
Dit laatste is bij KRK cruciaal: “Wij bieden een goede ondersteuning van begin tot eind. Binnen ons bedrijf staat dit voorop. Klanten kunnen altijd rekenen op onze onverdeelde aandacht. We leven ons in de situatie in en denken mee — van binnenkomst tot sleuteloverdracht. We zoomen echt in op de persoon, zodat deze zich comfortabel bij ons voelt. Daarnaast gaan we voor een uitstekend resultaat. We zijn actief aanwezig in de markt, bijvoorbeeld middels social media campagnes, goede fotoshoots en video’s. Als je een woning op de juiste manier en via de juiste kanalen presenteert, gaat de verkoop veel sneller.”
Deze visie en aanpak zijn prettig én effectief: “Wij halen veel verkoopopdrachten uit ons netwerk. Mensen blijken tevreden over ons te zijn en keren daarom terug. Of ze vertellen het aan anderen, die vervolgens bij ons aankloppen.”
De andere succesfactor? Die heeft eveneens te maken met vertrouwen: “KRK is een one-stop-shop. Wij verzorgen verkoop, aankoop, verzekeringen, hypotheken en taxaties. Ook daardoor hebben wij veel terugkerende klanten die ons door en door kennen.”
Daarnaast benoemt Branko dat zeker ook de verhuizing van het Amsterdamse kantoor begin 2022 een positieve impact heeft gehad op het resultaat. “Onze nieuwe plek aan het IJ heeft een goede uitstraling en is een fantastische werkplek. Alle collega’s komen er graag en daardoor klanten ook. De koffie staat altijd klaar!”
Veranderde markt: mogelijkheden én eerlijkheid bieden
Wordt 2023 weer een topjaar? Dat is natuurlijk lastig te voorspellen, maar KRK heeft wel heldere plannen en doelen. “De markt is veranderd en wij gaan daar nóg meer op inspelen,” vertelt Branko. “Zo willen we onze adviserende rol naar klanten uitbreiden, onder andere wanneer het om duurzaamheid gaat. Door de stijgende energiekosten vraagt bijna iedereen naar energielabels en verduurzamingsmogelijkheden. Daarom bekijken we nu hoe we hen hierin op voorhand zo goed mogelijk over kunnen adviseren.”
Dit sluit aan op de goede klantbegeleiding die het handelsmerk van KRK is: “ Ons enthousiaste team van negen personen denkt hier heel proactief over mee. Ons doel is om klanten meer keuzes en daardoor meer mogelijkheden te bieden.”
Dat dit ook in deze onzekere tijden vruchten afwerpt, blijkt uit de solide jaarstart die KRK heeft gemaakt: “In januari 2023 hebben we alweer behoorlijk wat woningen in de verkoop gezet. En we hebben de eerste transacties reeds gedaan.”
Betekent dit dat Branko het jaar positief tegemoet ziet? “Zeker! Maar wij zijn ook realistisch. We doen geen loze beloftes aan klanten. Als nuchter Noord-Hollands bedrijf in het grootstedelijke Amsterdam zeggen wij: ‘Eerlijkheid voorop!’”