Veelgestelde vragen rondom Vastgoedmanagement
Geschreven door Edwin Doets op 12 november 2022Vastgoed is een stabiel product om in te investeren. Maar welke aspecten kunt u laten beheren? Hoe zit het met korting op de huurprijs? En als het contract verloopt is het dan slim om automatisch te laten doorlopen of verlengen? Of is het toch verstandig om een nieuwe prijs of voorwaarde te bespreken? We beantwoorden al uw prangende vragen rondom vastgoedmanagement.
Voor wie is investeren in vastgoed?
Investeren in vastgoed is een goede keuze als u optimaal rendement wilt behalen met uw geld. Dat doet KRK al honderd jaar voor particuliere en institutionele beleggers. KRK werkt voor particulieren met één object, maar ook voor investeerders met een grote portefeuille. Per vastgoedpand wordt er gekeken naar de beste strategie. Daarin worden de behoeften van u als klant meegenomen.
Hoe ziet het vastgoedmanagement binnen KRK eruit?
Het vastgoedmanagement binnen KRK is verdeeld in drie specialismen: technisch beheer, commercieel beheer en financieel beheer. Ieder onderdeel is essentieel om het meeste uit een vastgoedinvestering te halen.
Zaken die onder technisch beheer vallen:
- Verhelpen van calamiteiten
- Bouwtechnisch advies
- Coördineren regulier onderhoud
- Reparaties uitzetten
- Opstellen duurzame meerjarenplannen rondom onderhoud en begroting
Denk hieraan bij commercieel beheer:
- Onderhouden van de relaties met gebruikers
- Actief managen van huurcontracten voor minimale leegstand
- Volledige screening van potentiële huurders
- Signaleren en onderhouden van marktontwikkelingen en trends rondom de vastgoedmarkt
Dit kunt u van ons financieel management verwachten:
- Het innen van de huur
- Het versturen van facturen
- Zorgen dat deze betaald worden
- Herinneringen versturen
- Servicekosten afrekenen en verwerken
Naast onze reguliere werkzaamheden kunt u gebruik maken van onze servicedienst bij calamiteiten, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Ook helpen wij u met het laten opstellen en uitvoeren van een meerjarenonderhoudsplan en zorgen wij met u voor een duurzaam gebouw en exploitatie.
Waarom kiezen voor een vastgoedmanager?
Door KRK het beheer van de drie afdelingen op zich te laten nemen, wordt er maximaal gewerkt aan uw vastgoedportefeuille, zonder dat u daar zelf veel tijd investeert. Onze vastgoedbeheerders denken met u mee over de beste stap voor uw beleggingen en adviseren met een onderbouwend advies. Bovendien hoeft u geen passende huurders te vinden en het contact te onderhouden. Uw dagelijkse werkzaamheden gaan immers door.
Wie onderhoudt het pand?
Is er iets met het pand aan de hand, zoals een lekkage, willen veel eigenaren niet dat ze direct door de huurder worden gebeld. Overdag bent u bezig met andere zaken en in het weekend wilt u niet gestoord worden. KRK technisch beheer staat 24 uur per dag voor uw huurder klaar. Dat kan gaan om een relatief kleine storing of een groter probleem. U bent hoe dan ook verzekerd dat uw huurders met de beste zorg worden geholpen door specialisten. Met een groot netwerk van leveranciers kunnen wij u altijd het beste helpen.
Kunnen huurders zomaar korting vragen in tijden van crisis?
Op gebeurtenissen zoals een pandemie is niemand voorbereid. Maar de vragen vanuit huurders kunnen zich snel opstapelen. Laat uw vastgoed beheren dan komen deze vragen bij ons uit en doen wij ons onderzoek. Een horeca-eigenaar wil bijvoorbeeld korting door een lange sluiting.. Daarover maken wij niet zomaar een beslissing. We duiken in de materie. Wat gebeurt er bij soortgelijke situaties? Is er al jurisprudentie en hoe reageert de markt? Met een gedegen advies geven wij u inzicht in de mogelijkheden. Afhankelijk van uw wensen, lossen wij de vragen en problemen met de huurders voor u op.
Zo'n oplossing kan zich uiten in de vorm van korting op de huur. Zaak is om duidelijke afspraken te maken en vast te leggen. Uw commerciële beheerder houdt de vinger aan de pols en het belang van de verhuurder in het oog.
Investeer in vastgoed en laat uw panden beheren door een gedegen partij. KRK staat voor u klaar.