Persoonlijke aandacht is de sleutel tot zorgeloos renderen
Geschreven door Edwin Doets op 4 maart 2022Een groot appartementencomplex in Zaandam heeft een andere strategie nodig dan bedrijfspanden in Amsterdam. Daarom zit er bij KRK geen standaard formule achter het beheren van uw vastgoed. Behalve één factor: persoonlijke aandacht. Alleen dan kunt u als investeerder zorgeloos uw vastgoed laten renderen. Onze commercieel vastgoedbeheerder Tim de Smet legt uit waarom.
Eerste aanspreekpunt
Als commercieel vastgoedbeheerder is Tim het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en de huurders van het vastgoed. “Wanneer een belegger vragen heeft over het contract of wil sparren over het behalen van een beter rendement, dan ben ik het directe aanspreekpunt.’’ Ik beantwoord de vragen of stel een persoonlijk advies op aan de hand van onderzoek.
Wat precies werkt voor u voor een zorgeloos rendement, kan anders zijn dan voor een andere investeerders. “In sommige gevallen is het bijvoorbeeld minder urgent een leegstaand pand opnieuw te verhuren dan in andere. Per geval kijken we naar de beste strategie voor het vastgoed.”
Persoonlijke aandacht voor investeerder
De persoonlijke aandacht voor onze klanten resulteert erin dat zij zorgeloos hun dagelijkse werkzaamheden kunnen uitvoeren. En iedere maand netjes de huur van hun panden ontvangen. “Bovendien wordt er proactief gekeken naar eventuele optimalisatie van het pand. Bijvoorbeeld een renovatie om het rendement te verhogen. Maar ook als een termijn bijna verloopt, hoeft de investeerder daar zelf niet mee bezig te zijn”, vertelt Tim.
“We benaderen het vastgoed van onze klanten met de passie alsof het ons eigen vastgoed is.” – Tim de Smet, commercieel vastgoedbeheerder.
Persoonlijke aandacht huurder
Naast de persoonlijke aandacht voor onze klanten hebben we ook aandacht voor de huurders. “We zijn er natuurlijk voor de belangen van onze klanten. Maar luisteren en meebewegen met de huurder hoort daar ook bij. Ontevreden huurders zijn snel weg. Dat willen we voorkomen.”
Daarom zijn we bij KRK 24/7 bereikbaar voor de huurders. “Iedere vraag over een pand komt bij ons terecht en gaan we mee aan de slag. Aan de hand van de afspraken die we maken met onze klant, bepalen we de volgende stappen. Kleine reparaties zetten wij bijvoorbeeld vaak zelf in gang. Gaat het om grotere vragen vanuit de huurder, zoals huurkorting of een complete verbouwing, dan koppelen we dat terug aan onze klant. Met een gedegen advies erbij.”
Realtime managementsysteem
Om huurders nog beter te bedienen, werken we tegenwoordig met een realtime managementsysteem waarin informatie als huurcontracten en -achterstanden staan. “Onze klanten kunnen bepalen waar de huurders precies inzicht in hebben. Op die manier kunnen huurders direct antwoord vinden op vragen over hun pand of contract en voelen zij zich snel geholpen.”
Ons team aan vastgoedexperts staat altijd voor u en uw huurders klaar. Zo kunt u zorgeloos renderen.