Weesperzijde 250 , 1097 EB, Amsterdam
- A+++
Omschrijving
TE KOOP: BEDRIJFSLOFTS, KANTOOR en HORECA Op de kop van de Weespertrekvaart, nabij de Omval, wordt binnenkort het bijzondere project Circular City House gerealiseerd. Een vrijstaand iconisch gebouw met zeer uitzonderlijke duurzaamheidskenmerken en een sterke...
Toon meerKenmerken
TE KOOP: BEDRIJFSLOFTS, KANTOOR en HORECA
Op de kop van de Weespertrekvaart, nabij de Omval, wordt binnenkort het bijzondere project Circular City House gerealiseerd. Een vrijstaand iconisch gebouw met zeer uitzonderlijke duurzaamheidskenmerken en een sterke eigen identiteit! De locatie ligt zeer prominent aan het water naast het NS Amstel Station.
Het gebouw kenmerkt zich door een mix aan kantoor, creatieve bedrijfslofts en met horecaruimte op de begane grond.
Het object komt in een stedelijke omgeving nabij de statige kantoren van de Omval en Amsteloevers, de hippe nieuwbouwwijk Amstelkwartier en diverse voorzieningen zoals winkels en hotels. In de omgeving liggen tevens diverse horecagelegenheden zoals o.a. Ode aan de Amstel, Dauphine, L'Osteria, George Marina en Café Blooker.
Deze zeer duurzame nieuwbouw wordt gerealiseerd op een toekomstbestendige manier waarbij de herkenbare elementen van het voormalige Café de Omval geïntegreerd worden. De horecagelegenheid, met een terras aan het water en een tweede terras aan het plein, zorgt voor extra voorzieningen en reuring. Dit eigentijdse project biedt een innovatieve werkomgeving met flexibele indelingsmogelijkheden, geavanceerde technologie en duurzaamheidskenmerken.
De begane grond voor horeca, bedrijfslofts en kantoren worden per verdieping te koop aangeboden.
LOCATIE
Het object is door haar ligging en ontwerp zeer uniek. De gebieden Amstelstation, De Omval, Kop Weespertrekvaart, Weesperzijde en Overamstel zijn volop in ontwikkeling hetgeen een meerwaarde oplevert in de toekomst.
Wij nemen u graag mee voor een tour door de nieuwgebouwde omgeving.
Met een spectaculair uitzicht op de stad en het water, biedt Circular City House een inspirerende en gezonde werkomgeving. De strategische ligging zorgt voor uitstekende bereikbaarheid en nabijheid tot belangrijke voorzieningen.
PLANNING
De verwachte opleveringsdatum is medio 2026, uitgaande van startbouw Q4 2024.
OPPERVLAK
Per verdieping is een koop- / aanneemsom vastgesteld. De optielijst (inclusief prijzen), brochure en de technische omschrijving zijn op aanvraag beschikbaar.
Begane grond: ca. 586 m² horecaruimte (BVO).
Eerste verdieping: ca. 334 m² WeSpace (BVO).
Tweede verdieping: ca. 553 m² BVO (functie: bedrijfslofts).
Derde verdieping: ca. 553 m² BVO (functie: bedrijfslofts).
Vierde verdieping: ca. 553 m² BVO (functie: kantoor).
Bovenstaande oppervlaktes zijn indicatief en zullen op basis van een NEN 2580 meeting definitief worden bepaald.
Voor de bedrijfslofts geldt, behoudens de bovenste kantoorverdieping, dat deze gebruikt moeten worden als bedrijfsruimten met een zeer brede inzetbaarheid voor bedrijfsactiviteiten waaronder creatieve bedrijvigheid. Een volledige kantoorbestemming is mogelijk maar zal leiden tot een nader overeen te komen bijbetaling per m² BVO.
Meerwerk kan worden besproken tussen de koper en de verkoper dan wel de aannemer.
OPLEVERINGSNIVEAU
HORECA (begane Grond):
• Casco oplevering (met transportkanalen in schachten);
• Toiletgroep (incl. ventilatie);
• Ontwerp voorzien van opstelplaatsen voor luchtbehandelingskasten;
• Restaurant heeft separate ingang voor bevoorrading, opslag en afval;
• Bouwkundige voorziening voor vetput aanwezig;
• Aansluitpunten voor aan- en afvoer lucht en afzuiging voor horeca-keuken aanwezig;
• Twee locaties door gemeente aangewezen voor terrassen. Terrasvergunning door exploitant aan te vragen;
• Begane grond Horecaruimte is middels twee exploitatie concepten uit te baten. Restaurant en separaat café/bar.
Bedrijfsruimte (eerste Verdieping):
• Verdeeld over twee niveaus, hoogteverschil (1,65 meter Split-level) wordt mogelijk gebruikt als tribune voor auditorium/bijeenkomst functie;
• Beide niveaus bereikbaar met lift;
• Casco plus opleverniveau (basisinstallaties aanwezig);
• Op te splitsen in twee separate ruimtes zodat auditorium separaat van bedrijfslofts kan worden gebruikt;
• Aparte entree, lobby te gebruiken voor ontvangst/garderobe tijdens evenementen;
• Directe verbinding met horeca en toiletten begane grond;
• Voorzieningen opgenomen voor pantry en additionele toiletten.
Kantoren en creatieve bedrijfsruimtes (bedrijfslofts) (tweede, derde en vierde verdieping):
• Toegang tot eigen buitenruimte (balkon) op iedere verdieping;
• Panoramisch uitzicht over de Weespertrekvaart;
• Casco plus oplevering, inclusief basisinstallaties (3 zones);
• Eigen meterkast en aansluitmogelijkheden (CAI) zodat vrije contract keuze mogelijk is;
• Aansluitingen voor te installeren pantry aanwezig;
• Toiletten op iedere verdieping in gangzone aanwezig;
• Verdere opsplitsing mogelijk op basis van gedeelde installaties en sub-metering;
• Buitenbeglazing van vloer tot plafond;
• Eigen voordeur op de verdieping en intercom vanuit de centrale entree
Algemeen
De lift is aanwezig in de vorm van een lease-constructie met Mitsubishi. Onderhoud, service en gebruik worden verrekend middels een maandelijks bedrag aan de eigenaar/VvE.
BEREIKBAARHEID
Op enkele minuten lopen ligt NS-station Amstel.
Diverse connecties voor de trein (met Utrecht Centraal op 18 minuten), metro en bus zijn beschikbaar.
Per fiets, via de Wibautstraat, binnen enkele minuten in hartje Amsterdam. Vanaf het Amstel-Station is de regio ook goed bereikbaar met de metro, tram of bus.
Per auto is de locatie snel te bereiken via de S112 (Oude Gooiseweg), de vernieuwde Spaklerweg en de A2 en A9.
PARKEREN
Op loopafstand zijn twee garages beschikbaar voor het parkeren van auto's.
Q-Park Amstel: Julianaplein 1 te (1097 DN) Amsterdam
AMST-Parking: Julianaplein 2149 te (1097 DN) Amsterdam
https://amstparking.nl/
EIGENDOMSSITUATIE
Er is sprake van eeuwigdurend afgekochte erfpacht. In bovengenoemde koopsom is de afkoop canon meegenomen.
Een koper is van rechtswege lid van de Vereniging van Eigenaars (VVE). De VVE is een collectief orgaan dat eigenaren van individuele units verenigt om gemeenschappelijke belangen te behartigen. Via de VVE dragen de eigenaren gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor het beheer en onderhoud van de gemeenschappelijke ruimtes en voorzieningen, zoals gangen en liften. De VvE stelt jaarlijks een begroting op, heft servicekosten bij de eigenaren en beheert deze fondsen om gedeelde uitgaven te dekken. Dit bevordert een goed onderhouden en aantrekkelijke werkomgeving voor alle gebruikers, waarbij de VvE fungeert als een cruciale entiteit die de belangen en het welzijn van de individuele eigenaren in het kantoorgebouw behartigt.
ENERGIE(LABEL)
Circular City House is een showcase voor duurzaam en circulair bouwen. Biobased, hernieuwbare materialen en droge verbindingen volgen het principe van losmaakbaarheid en aanpasbaarheid; ‘Design for Disassembly’. Het gebouw is zeer toekomstbestendig en is voorbeeldstellend voor duurzaam vastgoed.
Op het dak worden ca. 141 zonnepanelen gemonteerd welke op de Centrale Voorzieningen zijn aangesloten.
Volgens de huidige ontwerpen zal het project worden voorzien van energielabel A+++.
KOOP- EN AANNEMINGSOVEREENKOMST
Voor de verkoop van het pand wordt een koop- en aannemingsovereenkomst afgesloten. In deze overeenkomst worden alle belangrijke zaken vastgelegd, zoals: o.a. de koopsom én de aanneemsom, bouwrente, levering van de grond, waarborgsom / bankgarantie (zekerheidsstelling), betalingstermijnen, bouwtijd, ontbindende en opschortende voorwaarden, garantieregelingen en de geschillenbeslechting.
VRIJ OP NAAM
Voor dit project is de koopsom "vrij op naam", verkoper is verantwoordelijk voor alle bijkomende kosten (notaris (Albers en van Tienen), overdrachtsbelasting, makelaarskosteten etc.) voor de overdracht.
BIJZONDERHEDEN
• Onder voorbehoud gunning eigenaar
• Onder voorbehoud van verkrijgen onherroepelijke omgevingsvergunning
• Onderdeel van de aannemingsovereenkomst is een technische omschrijving alsmede tekeningen van het gekochte
• Verkoper vraagt bij de ondertekening van een koopovereenkomst een waarborgsom op de derdenrekening van de notaris van 10% van koopsom.
Er is een Virtual Data Room (VDR) ingericht via de website https://dynamis.cloud/krk. Toegang tot de VDR is alleen mogelijk voor geregistreerde partijen. U kunt zich aanmelden door contact op te nemen met KRK makelaars via 020 - 44 000 44 of per e-mail naar amsterdam@krk.nl.
Voor toegang tot de VDR verklaart de geïnteresseerde dat zij akkoord is met de Non Disclosure Agreement (“NDA”, vertrouwelijkheidsverklaring).
DISCLAIMER
Alle gepresenteerde informatie is met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Niettemin aanvaarden wij en de opdrachtgever geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele onjuistheden. Elke vorm van aansprakelijkheid voor eventuele schade, direct dan wel indirect, als gevolg van de aangeboden informatie, wordt dan ook door ons en de opdrachtgever uitdrukkelijk afgewezen. Het is uitsluitend bedoeld als uitnodiging tot het uitbrengen van een bod c.q. in onderhandeling te treden.
Algemeen
Bouw
- Horeca
Locatie
- Kantorenpark
- In woonwijk
Horeca
Kantoor
Energie
Bedrijfstakken in
Ontdek de kantoorruimte
Locatie
Weesperzijde 250, 1097 EB, Amsterdam