Christa Thijssen, directeur Holland Property Plaza (HPP): “Schaarste aan vakmensen, locaties en grondstoffen vragen om meer samenwerking in Nederland en Europa!”
Christa Thijssen is directeur en eigenaar van het in 2007 opgerichte Holland Property Plaza (HPP). In dit interview vertelt zij meer over HPP en geeft zij haar visie op de vastgoedmarkt. Ook licht zij toe waarom Holland Property Plaza sponsor is geworden van de Dynamis ‘Go to EXPO’. Deze wielrentocht van Heerlen naar de EXPO REAL in München vindt plaats van 5 t/m 9 oktober. Het Leontienhuis is het goede doel, waarvoor gefietst wordt.
Christa Thijssen is sinds 1988, de start van haar marketing- en communicatiebedrijf Thijssen-PR, actief in de bouw- en vastgoedsector. In 2007 heeft zij Holland Property Plaza opgericht. Holland Property Plaza (HPP) heeft zich gespecialiseerd in het bevorderen van de samenwerking en kennisuitwisseling in de bouw- en vastgoedsector in Europa. Zo wijst HPP internationaal opererende partijen onder meer op het goede vestigingsklimaat in Nederland. Om deze doelstellingen te realiseren, organiseert HPP publieke en besloten bijeenkomsten en evenementen. Deze activiteiten zijn toegankelijk voor decisionmakers in de vastgoedsector, voor HPP-community members en genodigden. Het bekendste publieke evenement van HPP is hun jaarlijkse beursdeelname aan de EXPO REAL met een eigen stand.
Europees netwerk
Het starten van de Holland Property Plaza Community in 2013 vormde een nieuwe stap naar een Europees netwerk. Onder de paraplu van de HPP-gemeenschap bevinden zich inmiddels HPP-IREIN, een platform voor internationale vastgoedinvesteerders in Nederland, HPP-REDA een platform voor vastgoedontwikkelaars en -adviseurs, HPP-Public voor gemeenten en publieke partijen, HPP-SME en HPP-Y-GEN denktank voor young professionals in de sector, de NVA (Nederlandse Vastgoedsociëteit Amsterdam), het GSVB (Genootschap voor Strategie en Visie in de Bouw) en de HPBike.
Gastvrij ‘meeting point’
Thijssen: “Tijdens de EXPO REAL fungeert de HPP-stand al jaren als een gastvrij ‘meeting point’ voor Nederlandse en buitenlandse relaties. Elk jaar bieden wij dus op deze manier een netwerkplatform aan en treden wij op als onafhankelijk intermediair tussen de HPP-community en haar internationale relaties”, aldus Thijssen.
Schaarste aan vakmensen, locaties en grondstoffen
Thijssen: “De schaarste aan vakmensen, locaties en grondstoffen vragen om meer samenwerking op alle niveaus in onze sector. Niet alleen in Nederland maar ook in Europa! In de komende jaren en tijdens EXPO REAL zullen wij hier ook weer veel aandacht aan besteden.”
In contact met Dynamis
“Door Image Building, één van onze co-exhibitors op de stand en eveneens een sponsor van de Go to EXPO, kwamen wij wederom in contact met Dynamis. Vanzelfsprekend is Dynamis geen onbekende voor HPP en omgekeerd. Wij ontmoeten elkaar al jaren in de branche als collega’s. Logischerwijs ondersteunen wij dan ook het initiatief van Dynamis en geven wij hen in onze HPP-stand graag de ruimte om bekendheid te geven aan de Dynamis Go to EXPO!”
Go to EXPO
Van vrijdag 5 t/m dinsdag 9 oktober fietst het Dynamis team 200 kilometer per dag. De fakkel uit het Dynamis-logo nemen ze mee tijdens deze tour. Het team fietst vanuit Heerlen naar München voor het Leontienhuis. Dit inloophuis voor mensen met een eetstoornis én hun naasten is een initiatief van Leontien van Moorsel, voormalig topwielrenster. De keuze voor dit goede doel is niet geheel toevallig, omdat Dynamis eind 2017 het Leontienhuis, een verbouwde woonboerderij in Zevenhuizen (Zuid-Holland), nog op basis van duurzaamheid heeft getaxeerd.
Leontienhuis; bekend goed doel
Thijssen: “Holland Property Plaza ondersteunt Dynamis, omdat ook wij graag ons steentje willen bijdragen aan dit goede doel. Bij de eerste editie van de HPBike Tour in 2012, een driedaagse fietstocht voor decisionmakers in de vastgoedsector, reed Leontien van Moorsel zelf mee. Dat jaar hebben wij het Leontienhuis zelf ook gesponsord. De sportieve manier waarop, en het goede doel dat aan het initiatief van Dynamis hangt, past dus zeker in de gedachtegang van Holland Property Plaza!”
Meer over ‘Go to EXPO’ en sponsoring
Van vrijdag 5 t/m dinsdag 9 oktober fietsen medewerkers vanuit de Dynamis locatie in Heerlen naar de EXPO REAL in München. Het team fietst 200 kilometer per dag. De fakkel uit het Dynamis-logo nemen ze mee tijdens deze tour. Het goede doel waarvoor het team fietst, is het Leontienhuis. Dit inloophuis voor mensen met een eetstoornis én hun naasten is een initiatief van Leontien van Moorsel, voormalig topwielrenster. Sponsort uw bedrijf dit wielerevenement en daarmee het Leontienhuis ook? Meer informatie over de sponsormogelijkheden, zie www.dynamis.nl/go-to-expo
sponsors: Sure, Al Grafiek, Holland Property Plaza, Brederode EXPO, Image Building, Dekkers van Gerwen en PROVADA.
Dit artikel is onderdeel van de interviewreeks in het kader van de Dynamis ‘Go to EXPO’.
Lees meer blogs en interviews over Go to EXPO zie categorie Go to EXPO